Skip to main content

10 klassiske fejl ved navneskilte (7-10)

I denne uges blogindlæg tager vi hul på sidste og 3. runde af listen med de 10 klassiske fejl, du meget gerne skal undgå, når du laver navneskilte.

Der er nemlig nogle helt klassiske fejl, som mange af dine kolleger i branchen begår, når de laver navneskilte til deres deltagere. Dumme, små fejl, der måske skaber forvirring hos deltagerne, giver mere arbejde til dig (suk), eller giver indtryk af, at du som arrangør ikke har styr på tingene.

Og det er selvfølgelig ikke optimalt.

Især når der faktisk ikke skal så meget til, før det hele spiller.

Se hvordan OrgaNicer kan hjælpe med navneskilte til dit næste arrangement her.

Derfor kommer her fejl nr. 7, 8, 9 og 10 ud af i alt 10 klassiske fejl ved navneskilte til events, konferencer, messer, generalforsamlinger og andre faglige arrangementer.

10 fejl, du ikke må begå, når du laver navneskilte (fejl nr. 7, 8, 9 og 10)

Se fejl nr. 1-3 ved navneskilte her og fejl nr. 4-6 her

 


 

7. Tid

At lave lister, læse korrektur, designe navneskilte, flette lister, trykke, sætte i plasticlommer og sortere alfabetisk er ikke raketvidenskab.

Men det tager tid.

Det er en af de helt store klassikere at undervurdere, hvor lang tid det egentligt tager, at lave navneskilte, hvis man står med HELE processen selv. Husk derfor at sætte tid nok af til at få denne administrative opgave løst ordentligt, så du ikke ender med at stå og sortere og sætte i plastiklommer natten før dine deltagere dukker op.

Slip for bøvlet og lad OrgaNicer løse opgaven med navneskilte for dig – læs mere her. 

 


 

8. Udlevering af navneskilte til deltagerne

Overvej udleveringssituationen. Hvordan skal dine deltagere få deres navneskilt? Det er en klassisk fejl ikke at have gennemtænkt hvordan du vil udlevere navneskiltene. Og så ender situationen nemt i kaos og du fremstår uprofessionel i deltagernes øjne.

Skal gæsterne fx selv finde deres navneskilt, kræver det plads, da de skal lægges frem eller stilles op, så det er let for deltagerne at finde sit eget navneskilt. Hvis du hellere selv vil udlevere navneskiltene kræver det derimod mere bemanding, men er måske til gengæld en lidt bedre service.

Få hjælp til bemanding og udlevering af navneskilte m.m. Læs mere om hvordan vi hjælper med praktik og logistik her.

 


 

9. Intelligente navneskilte

Overvej om dit navneskilt KUN skal være et navneskilt. Måske skal det også løse andre opgaver? Fx kan bagsiden af navneskiltet bruges til en kort beskrivelse af arrangementets program eller vise deltageres valgte overnatningssted. En tredje mulighed er at forsiden viser relevante ikoner, som giver adgang til forskellige områder/aktiviteter el.lign. Mulighederne er mange.

Tag fat på én af vores projektledere, hvis du vil have hjælp til at lave intelligente navneskilte til dig arrangement.

Du skal dog stadig være opmærksom på, at designet ikke bliver rodet og derved uoverskueligt.

 


 

10. Rød tråd

Et navneskilt er én af de mere synlige markører, der viser den visuelle identitet, du har valgt til dit arrangement. Navneskiltet bidrager i høj grad til den røde tråd ved fx at matche det trykte program (link til tryksager), arrangementets event app (link til produkt) og den fysiske udsmykning på venue (link til produkt: hjælp til lokation).

Se vores artikel om hvordan du bruger den fysiske location aktivt i dit arrangement.

 

De bedste hilsner,

Tina Biel

Projektleder i OrgaNicer

 

Ps. Lige nu får du 5 kr. i rabat pr. navneskilt.

Vores kunders absolutte foretrukne model er almindelige navneskilte med keyhanger og i plastlomme. Normalt tager vi DKK 31,50 pr. stk. For bestillinger foretaget senest 15. september 2017 er der lige nu rabat på navneskilte. Du får en flad 5’er i rabat pr. styk. Det vil sige, at du sparer 1.000 kr. ved bestilling af 200 navneskilte.

Men du skal skynde dig. Tilbuddet gælder kun bestillinger gennemført senest 15. september 2017 (min. 100 navneskilte pr. ordre).

Ja, tak – jeg vil gerne bestille navneskilte med rabat på 5 kr.

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved