3 (ultravigtige) ting du skal huske, når du vælger venue

For dig med et stramt budget

I den ideelle verden, lister du bare dine drømme op, ringer til det første og bedste venue, der kan levere dine ønsker, og vupti, så kunne du strege den opgave. At booke venue til dit arrangement.

Se hvordan OrgaNicer hjælper med venue-håndtering her.

Men, som du sikkert allerede har erfaret, er virkeligheden lidt mere kompliceret end som så.

Fx er der en lille vigtig faktor, du altid bliver nødt til at forholde dig til.

Økonomi.

Suk.

Der er ikke noget som et stramt budget, der kan spænde ben for at finde det perfekte venue.

Og hvis du ikke har uanede økonomiske midler til din rådighed, når du laver events, har vi her 3 (ultravigtige) ting, du skal huske, når du booker venue:


1. Tjek ALTID betingelserne grundigt

Vær meget OBS på afbestillings- OG nedjusteringsregler. Sørg for at få alt det aftalte på papir. Det der “det finder vi ud af hen af vejen”, taber du penge på i sidste ende. Desværre….

2. Vær kritisk overfor prisen

Spørg altid flere forskellige steder, så du har noget at sammenligne med. Og husk, du får ikke rabat, hvis du ikke spørger efter det! Det gælder også på mødepakker og lokaleleje.

3. Kig på datoen for dit arrangement

Hvis du har et stramt budget, men til gengæld har lidt friere rammer ift. dato for dit arrangement, kan der være gode penge at spare, ved at booke dit arrangement uden for møde-højsæsonen (som ligger fra marts til juni + slut august til december). Det er ganske simpelt et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Brug det til din fordel!

 


Og har du ikke selv mod på at forhandle med flere forskellige venues, er der selvfølgelig altid hjælp at hente. Vi udnytter gerne vores gode kontakter og benhårde forhandleregenskaber til din fordel. Og så er vi ret gode til det der med at jonglere kontrakter, forhandle og huske afbestillingsbetingelser m.m.

Se hvordan OrgaNicer hjælper med venue-håndtering.

De bedste hilsner,

Tina Biel

Projektleder i OrgaNicer

 


Ps. Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig