Skip to main content

5 grunde til at du skal have et website til din event

Er du i tvivl om hvorvidt, du skal have en eventhjemmeside til dit næste arrangement? Her kommer 5 grunde til, at du skal have en eventhjemmeside til dit næste arrangement.

 

1.    Underbyg dit event image

En lækker og indbydende hjemmeside er i høj grad med til at underbygge dit event image. En eventhjemmeside kan med andre ord afspejle det image, du gerne vil have din event skal have hos dine potentielle deltagere.

2.    Lettilgængelige informationer om din event

En gennemarbejdet informationssektion der svarer på de mest almindelige FAQs, kan spare dig for mange e-mails og opkald. Det er desuden god service at gøre praktisk information lettilgængeligt for dine deltagere.

3.    Giv dine deltagere let adgang til køb og tilmelding

Dine deltagere er vant til at købe online. Hele 60% af den nordiske befolkning foretager online køb hver eneste måned. Deres foretrukne betalingsmetoder er betalingskort og faktura.[1] Dette er fakta, du som eventarrangør er nødt til at forholde dig til og imødekomme. Ved at integrere tilmelding og betaling på din event hjemmeside, giver du altså dine deltagere mulighed for at tilmelde sig og betale på den måde, de foretrækker.

4.    Overbevis dine deltagere

I stedet for at sende dine potentielle deltagere direkte til køb og betal (med fare for at de takker nej) kan du med en eventhjemmeside skabe et univers, der imødekommer de tvivl og indvendinger, de måtte have for at deltage i dit arrangement. Jo mere overbeviste dine deltagere er, jo større er sandsynligheden for, at de deltager og desuden hjælper til med at sprede budskabet om dit arrangement videre ud i deres eget professionelle netværk – og jo flere deltagere får du.

5.    Få data på billetsalg og synlighed

Ved at integrere Google Analytics eller en anden form for statistikservice på din eventhjemmeside får du en unik mulighed for at tracke dine website-besøgendes adfærd. Du kan få konkrete tal på sidevisninger, klikrater, konverteringsrater, demografi, osv. Du får dermed mulighed for at tilpasse indholdet og øge antallet af tilmeldinger til dit arrangement.

 


Husk, sociale medier er lig med øget trafik og deltagerinvolvering

Hvis du integrerer din eventhjemmeside med resten af dine online markedsføringskanaler øger du sandsynligheden for, at dine deltagere finder al den gode information og branding, du deler med dem via dit event website. Brug video, billeder og del relevante opdateringer om dit arrangement på de sociale medier. Giv dine potentielle deltagere mulighed for at interagere med dig og hinanden – og øg dermed chancerne for at de tilmelder sig dit arrangement og deler deres positive oplevelse med deres professionelle netværk.

Har du brug for hjælp til at lave din egen event hjemmeside? Tag fat på OrgaNicer – vi har lavet rigtig mange eventhjemmesider og hjælper også gerne dig.

 

[1] Klarnas udgivelse ” Tendenser inden for e-handel i Norden 2015” 

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved