• MeetingMondays

    MeetingMondays


    MeetingMondays er stedet, hvor vi deler ud af vores faglige viden, giver tips og inspiration til hvordan, du løfter kvaliteten af dine møder og arrangementer. Følg med her på siden eller få guldkornene sendt direkte til din indbakke.

    tak – send guldkornene direkte til mig

  • MeetingMondays

    MeetingMondays


    Her får du fagligt nyt, tips og inspiration til hvordan, du løfter kvaliteten af møder og arrangementer. Følg med eller få guldkornene sendt direkte til din indbakke.

    tak – send guldkornene direkte til mig

Når evaluering er ligegyldigt

Når evaluering er ligegyldigt

Nogensinde siddet der på stolen og klikket lidt med kuglepennen, mens du overvejede, hvad det egentlig er du evaluerer på i alle de skemaer, du sender ud til deltagerne? Jeg tror, der er mange der sidder der ligesom dig. For vi laver mange skuffe-evalueringer i det her land. Og hvis der ikke fra din eller ledelsens side er et ønske om at følge op og forbedre jeres møder, så bare stop med at lave dem. Så er det ligegyldigt hvad deltagerne synes. Men hvis I gerne vil blive bedre, så er her lidt tips til hvad du kan overveje.  

Læs mere

Giv din fyldte mailboks et kram – og kom godt tilbage i rutinen

Giv din fyldte mailboks et kram – og kom godt tilbage i rutinen

Så er vi på den igen. Efter en dejlig sommerferie. Måske er du lynhurtigt oppe i tempo - møder og arrangementer planlægger jo ikke sig selv. Eller måske har du svært ved at komme op i gear efter ferien. Og drømmer dig tilbage til feriens langsomme trummerum. I så fald har du, højst sandsynligt, haft en hjerne-venlig ferie. Og ferien har haft lige præcis den effekt, som ferier skal have. At komme ned i ferietempo er sundt. Men at komme op igen. Av. Det kan føles som et jetlag af dimensioner. Og selvom feriesæsonen er over de fleste af os, så kender du formentlig én, som ikke har holdt ferie. Som i overhovedet. Din mailboks.

Læs mere

7 ting, du skal huske inden ferien

7 ting, du skal huske inden ferien

Det er ferietid... lige om lidt. Som mødeplanlægger har du selvfølgelig planlagt ferien ned til mindste detalje. Med tjeklister til det hele. Pakkeliste. Indkøbsliste. Sightseeing-liste. Alt er klargjort, der er tænkt på det hele. Men hvad med nedlukningen af din pind på kontoret? Har du en tjekliste til det? Hvis ikke, kan du måske finde inspiration her.

Læs mere

Event apps er – og bør være – forskellige

Event apps er – og bør være – forskellige

Skal du i gang med at udarbejde en event app - måske for første gang – så gør du dig sikkert en masse overvejelser. Måske ved du ikke helt, hvor du skal starte og slutte? I denne uges MeetingMondays blogindlæg, har vi valgt at dele en case fra den virkelige verden. I casen kigger vi nærmere på en konkret event app fra en konference, som løb af stablen i efteråret 2016. Vi dykker ned i detaljerne om appen, og ser på appens overordnede formål.

Læs mere

Det her har konferencer og kager tilfælles

Det her har konferencer og kager tilfælles

Hvor mange kager kender du? Tænk over det. Hindbærsnitter. Napoleonshat. Jordbærtærte. Wienerbrød. Træstammer. Kaj-kage. Trøfler Fortsæt selv listen. Hvor lang bliver den? Min når hen til 162. Gør din også det? Eller er den længere? 162 forskellige kager. Det er mange kager. Pointen her er ikke, at mødeplanlæggere og eventskabere er glade for kage. Det er der mange der er, også på vores kontor…

Læs mere

Online standbooking – Spar 10 timers arbejde på 10 minutter

Online standbooking – Spar 10 timers arbejde på 10 minutter

På en helt almindelig konference, er der ganske ofte et antal samarbejdspartnere, som, på den ene eller anden måde, gerne vil eksponeres overfor deltagerne. Én af måderne, hvorpå dét kan foregå, er ved at disse samarbejdspartnere opstiller en fysisk stand et synligt sted på konferencen. Det kan tage rigtigt lang tid at håndtere ... men det behøver det ikke.

Læs mere

Danmarks bedste mødeplanlæggere i ét lokale

Danmarks bedste mødeplanlæggere i ét lokale

Derfor sætter vi vores bagdel i klaskhøjde og ser det mest kritiske publikum i øjnene – de knalddygtige mødeplanlæggere, som ved hvordan klaveret skal spille og som analyserer al vores gøren og laden med kritiske og professionelle øjne.

Læs mere

Når håbløst umoderne er den eneste vej frem!

Når håbløst umoderne er den eneste vej frem!

Tilstedeværelsen af (ny) teknologi vil være konstant - så vi kan lige så godt vænne os til den og omfavne de muligheder, teknologien tilbyder. Ganske vist er formen, teknologien antager, foranderlig og flygtig. At følge 100% med er umuligt for de fleste. Man kan hurtigt fortabe sig ud i de mange muligheder. Og dermed miste blik for, hvad der er det væsentlige: nemlig at bruge teknologi til at forbedre oplevelsen mellem mennesker der mødes.

Læs mere

Verdensmesterskab kræver verdensmestre

Verdensmesterskab kræver verdensmestre

"Normalt tager vores blog MeetingMondays afsæt i vores faglighed. I dét, at arrangere og komponere gode møder, events og oplevelser for vores kunder, gæster eller kolleger. Den her gang er det lidt anderledes… Jeg har nemlig lyst til at fortælle jer, om de verdensmestre, som på vores kontor i Herning, er i gang med den største event, vi har håndteret hidtil.", skriver Søren Juul Baunsgaard, CEO i OrgaNicer.

Læs mere

Nogle gange må man så bare bestille noget flis

Nogle gange må man så bare bestille noget flis

Udfordringer. De dukker op i tide og utide. Også når du har allermest travlt. Og det er mødeplanlæggerens lod, at være den, der finder en god løsning på udfordringerne. En løsning, der fungerer – og som ikke sprænger budgettet. Sådan som det fx skete for Michael, der er projektleder på Danske Parkdage, der er en stor konference for folk, der arbejder med udvikling og vedligeholdelse af nutidens og fremtidens grønne rum - parker, landskab og natur.

Læs mere

Når en træls opgave går hen og bliver virkelig træls

Når en træls opgave går hen og bliver virkelig træls

Du har lige sendt regninger ud i forbindelse med en konference, der skal holdes om et par måneder. En klassisk faktureringsopgave. Ingen større udfordringer. Bare lidt småkedeligt og så tog det desværre alt, alt for lang tid. For der var mange deltagere. Og du har rigtig mange andre opgaver på dit bord, du også skal have set på. Men nu er du færdig. Tjek. Done. Videre på to-do-listen, der som sædvanlig er alt for lang. Og fyldt med mere komplicerede opgaver, der kræver lidt mere af dig (og som faktisk også er noget mere spændende). Men så er det, at telefonen ringer... Og det viste sig at fakturering er den type opgave, der bare ikke vil krydses af på en to-do-liste.. Arrrhhhg! What to do?

Læs mere

3 enkle tips til at bruge facebook til events

3 enkle tips til at bruge facebook til events

Facebook er danskernes absolut foretrukne app. Danskerne bruger facebook hele tiden. Både unge og gamle – og dem midt i mellem. Derfor giver det rigtig god mening, at din event er synlig på facebook. Derudover kræver facebook ikke et kæmpe budget. Du kan, med få kneb, få utrolig stor synlighed for meget få (måske endda ingen) penge.

Læs mere

STOP – and smell the roses

STOP – and smell the roses

Hvorfor bestiller vi altid den bus? Og hvorfor skal hotel og konferencested altid ligge så tæt på hinanden som muligt? Bliv klogere på hvordan du med fordel kan inddrage naturen, når du skal lave virkelig fede arrangementer.

Læs mere

Når en simpel tilmelding ikke er nok

Når en simpel tilmelding ikke er nok

Forskellen på en simpel tilmelding og en registrering – og forklaring på hvornår, du skal bruge det ene frem for det andet til dit arrangement

Læs mere

Hammerslag og konferencer er det samme…

Hammerslag og konferencer er det samme…

Hvad har de store DR-programmer tilfælles med konferencer og events? Hammerslag, Gintberg, Bagedyst og alle de der? Det handler om at finde et godt grundkoncept. Og forny det. Med måde, vel at mærke. Læs mere om hvordan i denne uges blogindlæg.

Læs mere

Sådan slipper du for 10 timers spildt arbejde

Sådan slipper du for 10 timers spildt arbejde

Det kan være en tidsrøver af en anden verden at besvare de mange mails med spørgsmål, deltagerne ofte har. De ringer eller skriver med spørgsmål om stort og småt. Men der findes en (simpel) måde, der sparer dig for de mange timers arbejde med at besvare mails. Tjek den ud, i denne uges MeetingMondays indlæg.

Læs mere

Aktivér deltagernes viden

Aktivér deltagernes viden

Hvad skal der til, for at læring rent faktisk bliver en realitet? For at den viden, du gerne vil have frem under din konference, rent faktisk sidder fast i deltagernes hoved?

Læs mere

3 (ultravigtige) ting du skal huske, når du vælger venue

3 (ultravigtige) ting du skal huske, når du vælger venue

Der er ikke noget som et stramt budget, der kan spænde ben for at finde det perfekte venue. Og hvis du ikke har uanede økonomiske midler til din rådighed, når du laver events, har vi her 3 (ultravigtige) ting, du skal huske, når du booker venue.

Læs mere

Hvornår har du sidst været til konference?

Hvornår har du sidst været til konference?

Det er ikke ofte, vi mødeplanlæggere kommer ud og bliver luftet. Hvor det hele handler om os og vores faglige udvikling. Hvornår har du måske sidst været af sted til en faglig konference? (Som deltager, ikke som arrangør). Mit gæt er, at det er ganske længe siden. Men NU er det tid. Tid til at du skal have lov at komme af sted. Sammen med os. Til årets konference for de bedste mødeplanlæggere i Danmark.

Læs mere

Din chef er ikke nødvendigvis et fjols

Din chef er ikke nødvendigvis et fjols

Du ved det godt – og vi ved det godt. Det kræver en kæmpe indsats at arrangere en konference eller en event. En indsats, som skaber en stor forskel for din arbejdsgiver, fordi det betyder, jeres arrangementer lykkes. Men vi ved også, at du og mange andre mødeplanlæggere slet ikke får den ros og den anerkendelse, som I fortjener. Men det betyder ikke nødvendigvis, din chef er et fjols. Ved du hvorfor? Se med her.

Læs mere

Mandage…

Mandage…

De har et dårligt ry. Ugedagenes underdogs. Men hvert år har vi ca. 52 af dem. Det er alligevel mange dage bare sådan at henslæbe lidt og drømme om weekend. Hvis du, eller hele kontoret, savner lidt arbejdsglæde, så har mandagene virkelig potentiale til at levere ny energi. Mandag kommer nemlig fra en ”underskudsposition” og kan brillere som ugens højdepunkt uden den store indsats!

Læs mere

Game changer for event apps

Game changer for event apps

Alt er forandret – og så alligevel ikke... Sidste år meddelte Apple, at de ville ændre den måde de vurderer, godkender og afviser nye apps i App store. Det betyder, at vi, der arrangerer events og benytter os af event apps, skal vænne os til en ny virkelighed. Flere af vores kolleger i mødebranchen har udtrykt bekymring for, om det nu blev helt umuligt at lave event apps. Om Apples nye ændringer virkelig betyder, at det er slut med at lave event apps? Og det betyder det selvfølgelig ikke. Men vores tankesæt omkring event apps er nødt til at ændre sig. Markedet for event apps kan være svært gennemskueligt, hvis man ikke færdes i app-verdenen på daglig basis. Derfor har vi prøvet at forenkle de nye regler, og ridse op, hvad det kommer til at betyde for os, der gerne vil have en event app til vores arrangement. 

Læs mere

3 (gode) grunde til at arrangere transport for dine deltagere

3 (gode) grunde til at arrangere transport for dine deltagere

Selvom det kræver et godt overblik og en del tid, at koordinere shuttle for dine deltagere, er det alligevel rigtig godt givet ud. Der er nemlig flere åbenlyse fordele ved at du selv har fod på logistikken. Både for dig og dine deltagere. Se hvilke i dette blogindlæg.

Læs mere

Kan du se forskel på skidt og kanel i mødebranchen?

Kan du se forskel på skidt og kanel i mødebranchen?

Lige på kanten af året, der er gået, havde vores direktør Søren fornøjelsen af at aflægge den store IBTM messe i Barcelona et lynvisit. Hvis nogen er i tvivl, så er mødebranchen i vild udvikling. Mulighederne er enorme – og konkurrencen om dig, der planlægger events og arrangementer, er drønhård! Søren noterede sig tre varme trends på messen, som har givet stof til eftertanke. Dem deler han med dig i dette blogindlæg.

Læs mere

5 trends du skal holde øje med i 2018

5 trends du skal holde øje med i 2018

Traditionen tro indleder vi det nye år med at lægge hovedet i blød. Vi giver jer 5 bud på hvilke trends og tendenser, vi ser, kommer til at dominere møde- og eventmarkedet i 2018.

Læs mere

5 gaveønsker alle mødeplanlæggere burde få opfyldt til jul

5 gaveønsker alle mødeplanlæggere burde få opfyldt til jul

Nu er der kun 6 dage til juleaften… Og jeg tør væde med, du knokler som en gal, for at få styr på alle de løse tråde inden du går på juleferie. For arbejdet med events – møder, konferencer, kurser, messer, kongresser, generalforsamlinger, årsmøder – you name it – holder ikke op, bare fordi det er jul. Tværtimod kræver det ofte, at du arbejder ekstra hårdt op til jul, før du kan tillade dig at holde en lille juleferie. Det er godt gået! Og du fortjener en ekstra pakke under juletræet som tak for din store indsats. Derfor har vi lavet en lille liste med 5 gaveønsker, alle mødeplanlæggere burde få opfyldt til jul. Se listen her.

Læs mere

Derfor skal du lave seating til dit arrangement

Derfor skal du lave seating til dit arrangement

Seating er et genialt værktøj. GENIALT. Og det er der én altoverskyggende grund til. Netværk. Som med al anden mødedesign, skal det selvfølgelig gennemtænkes og struktureres ordentligt. For ellers kan det nemt falde til jorden. Men når det er gjort rigtigt – så løfter det kvaliteten og deltageroplevelsen betragteligt. Læs mere om hvordan i dette blogindlæg.

Læs mere

Derfor skal du tænke grønt når du laver events

Derfor skal du tænke grønt når du laver events

Miljø og klima betyder rigtig meget. Særligt for nogle virksomheder og kunder. Fokus på at drive en bæredygtig virksomhed bliver større og større. Og det smitter naturligvis også af på de konferencer og møder, der afholdes rundt omkring i det danske land. Men hvad betyder det for dig, der planlægger events?

Læs mere

Sådan måler du ROI på din konference

Sådan måler du ROI på din konference

Hvorfor overhovedet måle ROI (Return on Investment) på møder og konferencer? Formålet med en ROI-metode er at planlægge møder og events, så de leverer det bedst mulige resultat. Så enkelt er det. Og så vanskeligt er det. For hvad er det bedst mulige resultat? Og hvordan påviser du det overfor dine stakeholders?

Læs mere

Den ene fejl, du ikke må begå, når du laver en event app

Den ene fejl, du ikke må begå, når du laver en event app

Der er én gennemgående misforståelse, som en anseelig del af første-gangs-event-app-ejere bøvler med. Den vil vi gerne dele med dig. For når du ved hvilken fejl, det er, er du allerede kommet et godt stykke på vejen mod din første, succesfulde, event app.

Læs mere

Tre hurtige veje til markedsføring

Tre hurtige veje til markedsføring

3 metoder du skal se nærmere på, hvis du planlægger events og ikke har et stort markedsføringsbudget.

Læs mere

Sådan skaber du (vaskeægte) værdi med side events til din konference

Sådan skaber du (vaskeægte) værdi med side events til din konference

Selvfølgelig er hovedprogrammet og det faglige indhold det vigtigste. Ellers er der noget riv-rav-ruskende galt med dit arrangement. Men faktisk, er alt det rundt om konferencens faglige indhold også ret vigtigt. Og side events er ingen undtagelse. Læs mere om hvorfor side events er vigtige og få inspiration til hvordan, du kan arbejde med side events til dit næste arrangement.

Læs mere

Nej, det er ikke god involvering, at spørge, om der er spørgsmål fra salen

Nej, det er ikke god involvering, at spørge, om der er spørgsmål fra salen

Involvering i oplevelsen er en forudsætning for læring. Og dermed også for at gøre noget andet i morgen, end jeg gjorde i dag. Er du ikke involveret, er du ikke gearet til at lære og tage imod. Men hvordan sikrer man så optimale rammer for god involvering ved fx en konference?

Læs mere

Der findes 3 typer af løgne

Der findes 3 typer af løgne

De findes på dit arbejde, blandt dine venner og ude i resten af verden. De findes sågar i mødebranchen. Se de 3 typer af løgne her.

Læs mere

Meetovation i praksis

Meetovation i praksis

Det er fedt at være med! Især når der er god stemning, begejstring og inspiration til et arrangement. Vi mødeplanlæggere arbejder på at skabe netop denne stemning. At stå i hjørnet og opleve hvordan det hele går op i en højere enhed. Når mødested, de sociale events, oplægsholdere, netværksaktiviteter, transport osv. bare virker! Meetovation giver os mulighed for at øge chancen for at skabe netop den gode oplevelse. De fleste kender de 5 grundprincipper i Meetovation, men hvordan kan vi i praksis arbejde med dem?

Læs mere

Sådan bruger du Instagram til events

Sådan bruger du Instagram til events

Instagram er et stærkt værktøj, der lader dig fortælle historier til din målgruppe via billeder. Instagram har pt. mere end 1 mio. danske brugere. Det er mange! Derfor er det relevant at overveje, om Instagram er et medie, der vil give markedsføringen af dit arrangement et velkomment boost. Bliv klogere på hvordan i dette blogindlæg.

Læs mere

3 (tåbelige) fejl, du skal styre uden om, når du tager imod dine deltagere

3 (tåbelige) fejl, du skal styre uden om, når du tager imod dine deltagere

Har du brug for sparring på, hvordan du bedst griber opgaven an, med at tage godt imod deltagerne til din konference, så læs med. Her kommer nemlig 3 klassiske eksempler på hvad du helst skal styre uden om, hvis du gerne vil give dine deltagere en god start på din konference.

Læs mere

Drop ligegyldige mødegaver

Drop ligegyldige mødegaver

Der var engang, hvor man altid fik en mulepose med hjem fra møderne. Sådan en lidt ubestemmelig, stiv kanvas-sag, som man stolt bar rundt på i årene efter. Så kunne man stå der i bybussen, og se kanvasposer med logoer fra Dansk Sygeplejeråd, 3-Stjernet og den lokale maskinstation. Muleposerne, og det de repræsenterer, er ikke nødvendigvis vejen at gå, hvis du vil sikre dig en plads i deltagernes bevidsthed.

Læs mere

Hvad tænker du på?

Hvad tænker du på?

Når vi går til møde, er vi generelt interesserede i 3 ting. Derfor er der nogle emner, du bør tænke over, næste gang du designer et program til fx en konference, en kongres eller en generalforsamling.

Læs mere

10 klassiske fejl ved navneskilte

10 klassiske fejl ved navneskilte

Der er nogle helt klassiske fejl, som mange af dine kolleger i branchen begår, når de laver navneskilte til deres deltagere. Fejl, der enten skaber forvirring hos deltagerne, giver mere arbejde til dig, eller giver indtryk af, at du som arrangør ikke har styr på tingene. Se dem her.

Læs mere

7 åbenlyse tegn på at du (virkelig) trænger til ferie

7 åbenlyse tegn på at du (virkelig) trænger til ferie

Alle os, der laver arrangementer, kurser, konferencer, årsmøder eller hvilen som helst anden form for mødeaktivitet, som en del af vores job, er vant til at have fart over feltet. Der er altid mange bolde i luften og 1000 løse ender, vi skal tage os af. Vi er 100-meter-mestre i at have travlt. Men… husker du at give din hjerne en velfortjent pause ind i mellem?

Læs mere

Følger dine møder med jeres værdier?

Følger dine møder med jeres værdier?

Er rammen om jeres møder udviklende? Måske endda innovativ? Er I parate til at bryde måden, I plejer at holde møder på? Og har jeres møder den kvalitet, som gør, at de er tiden værd?

Læs mere

Forandring

Forandring

En trang til forandring kan godt forenes med stram organisering og administration.

Læs mere

Sådan sparer du 30 timer på fakturering til dit arrangement

Sådan sparer du 30 timer på fakturering til dit arrangement

Med årene har vi løbende finjusteret metoder, fundet nye IT-systemer, effektiviseret arbejdsgange, osv. Men én af de små ting, der måske nok virker ubetydelige for dem, der ikke selv har haft fingrene nede i maskinen, men som jeg er MEGET taknemmelig for, at vi har indført, er vores system til håndtering af fakturaer.

Læs mere

Hvorfor holder du møde?

Hvorfor holder du møde?

Hvem er det egentlig, der beslutter, hvor du er hvornår? Er det dig selv? Er det dine kolleger? Eller er det den der lille pop-up på skærmen – lille eller stor – der fortæller dig, at dit næste møde starter om et kvarter?

Læs mere

Har du rytme?

Har du rytme?

At skabe gode, flydende mødeoplevelser handler om at lytte. Og om at se på andre mennesker, at fornemme deres behov og aflure hvordan du, indenfor de rammer du nu engang har, kan opbygge gode oplevelser hver gang. Om at skabe den rigtige rytme i programmet.

Læs mere

5 grunde til at du IKKE skal bruge Excel til tilmelding

5 grunde til at du IKKE skal bruge Excel til tilmelding

Er du én af dem? Som sveder over tilmeldinger og registreringer i et Excel-ark? Så skal du vide, at du langt fra er den eneste. For der er mange (RIGTIG MANGE) andre, som også styrer al tilmelding og dertilhørende korrespondance i Excel og Outlook. Her kommer imidlertid 5 grunde til, at du ikke skal bruge Excel til at styre tilmeldinger og registreringer.

Læs mere

Bruger du (også) for meget tid på registrering og tilmelding?

Bruger du (også) for meget tid på registrering og tilmelding?

Ofte er det startet helt uskyldigt. Med et arrangement, der skulle planlægges. Folk skulle meldes til. Og så tænkte man (i al sin uskyld) ”Dét laver jeg lige i et Excel-ark” – for så er der jo orden på sagerne...

Læs mere

Din magt er enorm

Din magt er enorm

Kære mødeplanlægger. Har du tænkt over hvor stor magt, du har? De valg, du tager for jeres møde, er i den grad afgørende for, om det bliver en succes. Det er dine beslutninger og din erfaring, som skal gøre deltagerne i stand til at levere det, som I håber på.

Læs mere

3 fejl dine kolleger i mødebranchen begår

3 fejl dine kolleger i mødebranchen begår

3 fejl dine kolleger i mødebranchen begår, når de booker hotelværelser til deres deltagere

Læs mere

Jamen så lad da vær!

Jamen så lad da vær!

De begynder at stå af kl. ca. 13.00… Dine deltagere kan ikke mere. De er begyndt at tjekke deres telefoner. Ikke for mails og sådan. Nej mere opdatering af indkøbssedler, fødselsdagslykønskninger på Facebook til fjerne bekendte, fange Pokemons og lignende. Om lidt begynder de første at gå. Og når den sidste speaker går på kl. 15.30 er der under halvdelen af deltagerne tilbage. Lyder det bekendt?

Læs mere

Det er kreativiteten, vi skal leve af

Det er kreativiteten, vi skal leve af

Engang var kreativitet sådan noget, som var forbeholdt de få. De kreative kræfter var parkeret i udviklingsafdelingen og så var det ellers dér, det nye skulle skabes. ”Kig ud, når I har styr på fremtiden”. Sådan er det heldigvis ikke længere. Eller hvad?…

Læs mere

5 trends du skal være opmærksom på i 2017

5 trends du skal være opmærksom på i 2017

Vi har gransket branchen for dig og fundet frem til de 5 trends, vi tror bliver toneangivende i 2017.

Læs mere

5 grunde til at du skal have et website til din event

5 grunde til at du skal have et website til din event

Er du i tvivl om hvorvidt, du skal have en eventhjemmeside til dit næste arrangement? Her kommer 5 grunde til, at du skal have en eventhjemmeside til dit næste arrangement.

Læs mere

Offline nærvær

Offline nærvær

Idag går alt hurtigt. Også nogle gange hurtigere end vi kan følge med. Vi mister forbindelsen til fortiden, er altid på udkig efter det, der venter forude og glemmer måske at nyde øjeblikket.

Læs mere

Giver mødet mening?

Giver mødet mening?

Vi elsker møder i OrgaNicer! Men kun møder, der giver mening. Du har sikkert også deltaget i mange af dem, der burde have været konverteret til, i bedste fald, en email og i værste fald verbale øretæver til mødearrangør.

Læs mere

Mål og nå i mål

Mål og nå i mål

Det er naturligvis altid rart at vide, om frokosten var god, om temperaturen var i orden og om deltagerne på dine møder var tilfredse. Men tilfredshed er en ting – effekt en hel anden. Har det virket? Har I nået det, I ville? Går deltagerne hjem og agerer anderledes eller var det bare en hyggelig samling, der kostede en del penge?

Læs mere

Magien i pauser

Magien i pauser

Hvis der er noget, jeg elsker, når jeg er til møder, så er det pauserne. Ikke fordi indholdet ikke er godt, men ofte er det i pauserne, at man lige får vendt indholdet med de andre deltagere, får netværket og mødt nogle nye mennesker. For mig er det ofte her, at det hele begynder at give mening.

Læs mere

Farverige mødedeltagere

Farverige mødedeltagere

Du kender dem sikkert. De er super irriterende. De mener noget andet end dig, de har en anderledes humor og de kan bedre lide en helt anden type møder, end dem du foretrækker. Altså: super irriterende.

Læs mere

Begejstr kunderne

Begejstr kunderne

Møder kan jo have mange former. Et af dem der ofte gøres meget ud af, er kundearrangementer. Jeg bliver tit inviteret til forskellige events som enten direkte eller indirekte gerne vil sælge noget til mig og jeg kommer generelt aldrig! Til gengæld bliver jeg også inviteret til arrangementer og events, hvor jeg får mulighed for at møde interessante mennesker eller opleve et eller andet interessant. Der kommer jeg ofte!

Læs mere

Forskellighed skaber værdi

Forskellighed skaber værdi

Jeg elsker at være sammen med andre mennesker. Og ofte også være sammen med irriterende mennesker. Dem der udfordrer, tænker anderledes, er mærkelige, skøre, skæve, nørdede og altså super irriterende. Jeg tror, at en af de væsentligste egenskaber vi som mennesker kan lære os er, at nyde dem der irriterer.

Læs mere

Vær modig!

Vær modig!

Enhver forandring kræver mod. Jeg oplever ofte, at de mennesker jeg har omkring mig holder sig tilbage for at træffe væsentlige beslutninger, fordi de er bange. Det er jeg da også selv mange gange, men jeg er måske også lidt mere modig end de fleste. Mod handler jo ikke om ikke at være bange, men mere om at agere selvom man er bange. Jeg har i mange år haft en lidt mærkelig hobby: jeg elsker at gå på glødende kul og tage mennesker med på den rejse. Vanvittigt siger nogle, lidt for langhåret siger andre og livsforandrende siger dem, der har prøvet.

Læs mere

Giv og du skal få!

Giv og du skal få!

Netværk er populært og får større og større betydning i designet af møder. Men hold da op, hvor er mange danskere dårlige til netværk. De kommer udelukkende for at se, hvad de kan få og har slet ikke forstået, at netværk ikke handler om at få, men om at give. Regel nummer et i netværk er: Givers Gain. Den der giver meget får meget.

Læs mere

Få styr på dit projekt!

Få styr på dit projekt!

Jeg erkender det gerne: Min tilgang til projekter har tidligere været drevet af utålmodighed og egentlig efter princippet: Lad os komme i gang, så vi kan lave det om! Men når omfanget og antallet af projekter er stort – rigtigt stort, så er det en tilgang, der kræver sine ofre.

Læs mere

Join them!

Join them!

Vi kan ikke gøre det hele selv, når vi skal arrangere møder og events, der for alvor gør indtryk på deltagerne. Vi prøver ofte, men når det virkelig gælder, så ved vi godt, at de rigtige partnere og det rigtige netværk er det, der gør forskellen på succes og middelmådighed.

Læs mere

Giv plads til det nye!

Giv plads til det nye!

Jeg er fan af Japan. Ikke fordi den store menneskemængde i Tokyo er tiltrækkende for en gut fra de åbne jyske vidder, men fordi japanerne er et fantastisk folkefærd. Her er alt altid i konstant udvikling og det gør en kæmpe forskel.

Læs mere

Hold øre med dine ord!

Hold øre med dine ord!

Der er meget magi i ord. Og meget skæbne. For du er, hvad du siger!

Læs mere

Sæt de rigtige mål!

Sæt de rigtige mål!

Nåede du i mål med dit sidste arrangement? Det er jo altid fristende at sige: Ja, selvfølgelig! Men det kræver jo to forudsætninger: at du havde et mål for dit sidste arrangement og at du nåede målet Jeg oplever tit, at en af de væsentligste udfordringer ift. mødeplanlægning og planlægning af events er at få sat de rigtige mål. Alt for ofte hører jeg om mål, der handler om deltagertilfredshed, antal deltagere, budgetoverholdelse og cheftilfredshed. Men mål handler om så meget mere.

Læs mere

Nyd mørket!

Nyd mørket!

Mørket nærmer sig, vinden rusker og solen kigger kun sjældent frem. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg ikke er nogen stor fan af den sidste del af efteråret. Og så er det nok alligevel ikke helt rigtigt. For er det ikke de mørke tider, der gør, at vi værdsætter de lyse? Er det ikke de sure mennesker, der gør glæden ved de glade endnu større?

Læs mere

At lede frivillige

At lede frivillige

En af de mest fantastiske opgaver som leder er at lede frivillige. Her får du virkelig prøvet dine lederevner af. Her har du kun guleroden som motivationsmiddel - pisken er du nødt til at lade blive hjemme. De fleste erhvervsledere glemmer ofte denne forskel og får sig lidt af et chok. En ting er at arbejde med medarbejdere, der får løn for at arbejde, kan fyres, har en kontrakt, er afhængig af indkomsten, har en faglighed med sig.

Læs mere

MeetingMondays

MeetingMondays

For alt for mange mennesker handler livet om at overleve ugen, så vi kan nå hen til weekenden. Sikke et liv! Hvad er det vi jagter og hvorfor bruger vi ikke krudtet på at nyde ugen - hele ugen!

Læs mere

Hvem møder dine gæster?

Hvem møder dine gæster?

Hvor ofte stiller vi os selv det vigtige spørgsmål: Hvem lægger ansigt til vores event? Vores umiddelbare svar er måske: Det gør direktøren og projektlederen. Men gør de virkelig det?

Læs mere

Sæt strøm til dine tanker

Sæt strøm til dine tanker

I går var papir, et kasseapparat og lidt byttepenge nok til at køre en event igennem. I dag er der IT i alting. Selv børnenes salg af kirsebær ved landevejen kan betales med MobilePay, og mon ikke de allerede har lavet en lille side på Facebook, hvor de kan markedsføre deres bod. Børnene tænker allerede digitalt, men det kniber gevaldigt på mange projektkontorer og mødeplanlæggerkontorer. Godt nok har man det meste på en pc, men tankegangen er stadig analog - vi gør det samme som vi gjorde, da vi brugte papir.

Læs mere

Lær af mestrene

Lær af mestrene

Forleden var jeg tagget i et billede på instagram med følgende tekst: "Til foredrag om visuelle sociale medier med en ekspert, og en ældre herre :)" Eksperten var min datter Kari på 10 år og jeg var den ældre herre!!

Læs mere

Victory requires payment upfront!

Victory requires payment upfront!

Vi mødes lige på standen, får en lille skarp og så er vi klar til at stå på messe.... Vi har jo gjort det så mange gange før, så det kan vi bare.... Dette er nogle af de udsagn vi hører, når vi spørger, hvordan virksomhederne klæder medarbejderne på til at skabe messeoplevelsen for kunderne.

Læs mere

Fra kontakt til kontrakt

Fra kontakt til kontrakt

Hvor er de bare heldige, at de får så mange nye kunder ud af at deltage på en messe....... Du har sikkert enten tænkt det eller hørt det. Jeg er ked af at sige det, men det har absolut intet med held at gøre. Dem, der får mest ud af at møde nye mennesker på en messe, er dem, der er bedst forberedt - hele vejen fra kontakt til kontrakt.

Læs mere

Mennesker handler med mennesker – også på messer!

Mennesker handler med mennesker – også på messer!

Effekten af en messedeltagelse kan variere meget. Jeg har ofte oplevet virksomheder med "ok" produkter gå fra en messe med ordrebøgerne fulde og virksomheder med verdensklasse produkter gå fra den samme messe uden en ordre i bogen.

Læs mere

De 7 messesynder du ikke må begå!

De 7 messesynder du ikke må begå!

For mange går planlægningen af efterårets og forårets messer nu i gang igen – eller måske rettere skulle det være gået i gang. Mange virksomheder bruger messer som en væsentlig kilde til at skabe nye kontakter og vedligeholde eksisterende. Men ofte undrer det mig, at de ikke formår at udnytte potentialet i dette møde endnu bedre. De begår ofte en eller flere af følgende synder:

Læs mere

Ønsk og du skal få!

Ønsk og du skal få!

Er det ikke sjovt, at vi i de allerfleste tilfælde går efter at dække vores gæsters behov, når det egentligt er deres ønsker og de ønsker de endnu ikke ved, de har, der er langt mere interessante?

Læs mere

Nyd ferien

Nyd ferien

Prøv at spørge dine kolleger, hvad de skal i sommerferien. Du vil formentlig høre mange have en lang liste med projekter og opgaver, de skal klare i løbet af ferien. Det kan være garagen, der skal males, cyklerne, der skal smøres og justeres, haven, der skal laves om eller gulvene, der skal slibes og lakeres. Men hvis sommerferien er en lang to-do liste, er det så ferie eller bare en anden slags arbejde?

Læs mere

Find det gode i alt arbejde

Find det gode i alt arbejde

Allen er verdens bedste opvasker. Det er der ingen tvivl om. Han brænder for sit arbejde og han er en stjerne i den virksomhed, han arbejder i. Det er sjældent blandt opvaskerne, at man finder stjerner. Men med Allen kunne det ikke være anderledes.

Læs mere

Valgkamp og markedsføring af møder og events

Valgkamp og markedsføring af møder og events

Jeg er sikkert ikke den eneste, der får en snigende heldagskvalme over at høre politikere messe det samme budskab fra morgen til aften i disse tider. Man får let den tanke, at de da må tro, vi er fatsvage, siden de skal gentage det så mange gange. Og jeg er nok desværre tilbøjelig til at give dem ret.

Læs mere

Sig kongen imod!

Sig kongen imod!

5. juni har altid været min ynglingsdag. Dels er det fars dag og dels er det dagen, vi fejrer vores grundlov. Jeg elsker stadig fars dag, men er lidt fortvivlet over grundlovsdagens udvikling – eller mangel på samme.

Læs mere

Det skal da ikke koste penge at mødes!

Det skal da ikke koste penge at mødes!

Jeg oplever ofte, i dialog med kunder, at vi kommer til at svæve omkring pris og at det er dét emne, som er mest ømtåleligt. Men hvorfor dog det?

Læs mere

Nedkæmp bureaukratiet!

Nedkæmp bureaukratiet!

"Nu har endnu en god medarbejder sagt op og jeg forstår det bare ikke. Vi har professionaliseret virksomheden gennem de sidste 2 år, har fået alt beskrevet og har fået skabt klare regler for det meste og nu flygter de bedste medarbejdere. Jeg forstår det ikke!!!!???"

Læs mere

Vær stolt

Vær stolt

Jeg hørte forleden et interview med den tidligere direktør for Århus Havn. Han blev spurgt, om ikke han var ydmyg over, at have været med til at ændre hele havnefronten i Århus og han svarede: "Nej, jeg er ikke ydmyg. Jeg er stolt"! Det slog mig, at det er sjældent, man virkelig hører danskere udtale det ord.

Læs mere

Projektstyring

Projektstyring

Jeg erkender det gerne: Min tilgang til projekter har tidligere været drevet af utålmodighed og egentlig efter princippet: Lad os komme i gang, så vi kan lave det om! Men når omfanget og antallet af projekter er stort – rigtigt stort, så er det en tilgang, der kræver sine ofre.

Læs mere

Join them!

Join them!

Vi kan ikke gøre det hele selv, når vi skal arrangere møder og events, der for alvor gør indtryk på deltagerne. Vi prøver ofte, men når det virkelig gælder, så ved vi godt, at de rigtige partnere og det rigtige netværk er det, der gør forskellen på succes og middelmådighed.

Læs mere

Slip af med snylterne!

Slip af med snylterne!

Jeg tror, at de fleste vennekredse har en. Ham, der altid er sidst til at finde tegnebogen frem og give en omgang. Men som gerne tager imod, når andre giver. Vi accepterer ham i en vis grad, men på et eller andet tidspunkt kommer det til et opgør. Put lidt i kassen eller find en anden fest!

Læs mere

Find ressoucerne

Find ressoucerne

I en verden med knappe ressourcer er det væsentligt at bruge dem, vi har, på bedst mulig måde. Og man kan meget med knappe ressourcer, hvis man har styr på sin målgruppe og det, der giver mest værdi for dem

Læs mere

Der er lys forude!

Der er lys forude!

Vi nærmer os en af de største højtider i den kristne del af verden og det giver os alle mulighed for at få lidt fred, ro, familietid og tid til lidt refleksion. Og måske tid til at genopstå som et endnu bedre menneske.

Læs mere

Udvikl NU!

Udvikl NU!

Der findes mange selvfede arrangører af møder og events. Naturligvis er det ikke dig, jeg taler om. Men du har sikkert mødt dem. De er stolte af det, de laver (ofte også med god grund), men de lever alle med risikoen for, at de går i stå og lader markedet overhale sig. For udviklingen kommer snigende og pludselig er de ikke bare bagefter, men langt bagefter.

Læs mere

Sælger du produkter?

Sælger du produkter?

Der er noget rigtigt i ovenstående citat. Måske er det ikke kun dit produkt, der har mangler, men udbuddet af produkter, du sælger til dine deltagere på events og møder.

Læs mere

Det nytter ikke at være pivet!

Det nytter ikke at være pivet!

Det er ikke uden grund, at Warren Buffet er den mest succesfulde investor i historien. Han har styr på det, han laver og har altid styr på sine risici. Og hvad har det egentlig med møder og events at gøre?

Læs mere

Teamwork makes the dream work!

Teamwork makes the dream work!

Teamwork makes the dream work, but a vision becomes a nightmare when the leader has a big dream and a bad team.
― John C. Maxwell

Der er ikke noget bedre, at være på et godt hold. Et hold, der kan det, der skal til for at udleve de visioner, de har. Et hold, hvor rette mand (M/K) er på rette plads. Et hold, hvor fokus er på at spille hinanden gode og sikre, at ingen falder igennem.

Læs mere

Cash is King!

Cash is King!

Jeg ved ikke, om jeg er enig med Oscar Wilde. På nær når det drejer sig om møder og events. Jeg oplever alt for ofte, at de fleste først begynder at tænke på finansieringen af events og møder, når pengekassen er tom.

Læs mere

Kend dine fjender

Kend dine fjender

Jack var en ung ambitiøs mand. Han ville frem i verden, men det var ikke nødvendigvis enkelt i Kina i 80'erne. Han var overbevidst om, at der var en fremtid i at være god til at tale engelsk, så han cyklede dagligt 45 minutter for at komme til det nærmeste hotel for at tale med de engelsktalende gæster og guide dem rundt i byen.

Læs mere

Hvad vil DE have?

Hvad vil DE have?

At kende dine kunder er forudsætningen for al succes i udviklingen og markedsføringen af et møde eller en event. De fleste benytter sig af de visdomsord, de lærte af deres mor: "Du skal behandle andre, som du gerne selv vil behandles" Men det er altså noget vrøvl.

Læs mere

Alt er med vilje!

Alt er med vilje!

Som beskrevet i sidste uge, så er det altafgørende, at vi har en klar idé for vores møder og events. At vi helt præcist ved, hvilken værdi vi skaber og for hvem. Men hvordan skaber vi denne værdi og udvikler den fra event til event? I de kommende MeetingMondays giver jeg et kvalificeret bud på nogle af de områder, det er vigtigt at arbejde med for at sikre bæredygtige møder og events i udvikling.

Læs mere

Skab værdi – den rigtige værdi!

Skab værdi – den rigtige værdi!

Jeg er født i Hjallerup og er søn af en hestehandler – og jeg er stolt af det. En af konsekvenserne ved denne skæbne er, at min kalender altid er booket den første weekend i Juni, hvor der er Hjallerup marked.

Læs mere