Skip to main content

Cash is King!

When I was young I thought that money was the most important thing in life; now that I am old I know that it is.
― Oscar Wilde

Jeg ved ikke, om jeg er enig med Oscar Wilde. På nær når det drejer sig om møder og events. Jeg oplever alt for ofte, at de fleste først begynder at tænke på finansieringen af events og møder, når pengekassen er tom.

Det, at bygge en god forretningsmodel omkring dit møde og din event, er en virkelig god udviklingsøvelse. Det kræver, at du virkelig får kigget på, hvilken værdi dit møde skaber for hvem og hvor meget, de er villige til at betale for det. Ofte kigger vi kun på de oplagte: Gæsterne. Men der er værdi i mødet for mange andre end blot de direkte deltagere:

Sponsorer: Du samler en interessant gruppe, som specifikke sponsorer gerne vil møde
Logistikpartnere: Der er mange, der tjener penge på, at du gennemfører din event. Hoteller, transportselskaber, restauranter, butikker etc. Bidrager de til finansieringen af din event?
Data: Gennem events har du i dag mulighed for at opsamle og eje masser af viden om dine deltagere. Det kan være alt fra direkte viden om deltagerne og deres virksomhed, deres adfærd, deres aktiviteter online, hvem de taler med, hvad de taler om, trends etc. Alt dette kan have værdi for dig, din event og for dine partnere.

  • Hvordan finansierer du dine events?
  • Hvad kan du gøre for at få større indtægt og dermed bedre events end i dag?
  • Hvordan kan din næste event være med til at skabe et endnu bedre økonomisk grundlag for de kommende events?

Indtil vi ses igen: Lyt efter lyden af kasseapparatet!

 

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved