Din chef er ikke nødvendigvis et fjols

Du ved det godt – og vi ved det godt.

Det kræver en kæmpe indsats at arrangere en konference eller en event. En indsats, som skaber en stor forskel for din arbejdsgiver, fordi det betyder, jeres arrangementer lykkes.

Men vi ved også, at du og mange andre mødeplanlæggere slet ikke får den ros og den anerkendelse, som I fortjener. Når du arrangerer en konference eller en event, så er der så mange detaljer, der skal være helt styr på – og presset og stressen op til eventen kan være temmelig massivt.

Og når din event eller konference så lykkes – for det gør det jo – så er der stadig ikke rigtig nogen på chefgangen, som forstår hvilken energiudladning, du har leveret, for at nå i mål… Ikke sådan for alvor.

Din chef er ikke nødvendigvis et fjols, fordi hun eller han ikke gennemgribende forstår dine opgaver og din virkelighed.

Helt ærligt, så har din chef det sikkert sådan, med rigtig mange af de opgaver, som du og dine kolleger løser…

Men du kan alligevel godt gøre noget, for at synliggøre din indsats, så din chef bedre kan forstå, hvordan du skaber en forskel i jeres organisation.

Og jeg ved det godt. Du har ikke lyst til at prale, eller stille dig op på en piedestal, for at udråbe dig selv til en moderne udgave af frelseren. Men mindre kan altså også godt gøre det, hvis du vil fortælle dine omgivelser om, hvordan du gør en forskel…

Sådan viser du din chef, værdien af dit arbejde som mødeplanlægger

For det første vil din chef rigtig gerne høre både succeserne og problemerne.

Helt seriøst.

Ofte er det bare kun problemerne, der når ind til chefens bord.

Så, helt underspillet, kan du med sindsro fortælle din chef, når noget godt lykkes for dig. Hvis det har været svært at få den rigtige venue helt på plads, så del det med chefen, når det lykkes. Du behøver ikke starte sætningen med ”hør lige hvor god, jeg er…” Du kan også bare sige, at du er helt vildt glad, fordi det endelig lykkes at få rammerne på plads til jeres næste event. Del med chefen, at der er ting, som kan være svært – og del, at det lykkes. Lad det ikke passere ubemærket.

Du kan også lave en liste over de fem ting, som du oplever, at du oftest arbejder med i organisationen. Du behøver ikke dele den i en alle-mail. Men næste gang der lander en ny opgave i afdelingen eller i firmaet, så kan du måske byde ind på opgaven – med baggrund i noget af det, som du i forvejen er god til og arbejder med i din organisation. Det giver dig anledning til at blive konkret om de ting, du laver – og, som du er god til.

Endelig synes jeg, at du kan overveje at opstille nogle mål, som du gerne vil indfri. Tænk over det. Kan du reducere udgifterne til jeres næste konference? Skal dine events det kommende år indeholde mindst tre nye initiativer, som understøtter jeres virksomheds DNA eller historiefortælling? Og hvis du kan opstille nogle gode mål, som du tror på, så del dem med chefen.

Og del det igen, når du lykkes med at indfri målene… For vi ved det. Du lykkes. På den ene eller anden måde. Det er nemlig mødeplanlæggerens DNA…

De bedste hilsner,

 

Søren Juul Baunsgaard

CEO i OrgaNicer

 


Ps. Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig