Den ene fejl, du ikke må begå, når du laver en event app

De sidste 5 år har vi hjulpet vores kunder med at lave event apps til deres arrangementer. Til konferencer, kongresser, kundeevents, messer og årsmøder. Vi har lavet apps til mange forskellige typer af målgrupper.

 

Til de nørdede forskertyper.

Til hardcore økonomieksperter.

Til de målbevidste og ROI-fokuserede sælgere.

Til de kreative og brandingbevidste fra fødevarebranchen.

Og til mange, mange andre.

 

Event apps med hver deres unikke udtryk og sæt af funktioner, der passede lige nøjagtig til den enkelte målgruppe.

(Se hvilke funktioner en event app kan have her)

Det kan måske lyde kompliceret. Især hvis du skal kaste dig ud i at lave en event app for første gang.

Men det behøver det slet ikke være.

Se også vores MeetingMondays blogindlæg ”7 gode grunde til du skal have en event app til dit næste arrangement” for mere inspiration til hvad, du kan bruge en event app til.

I løbet af de sidste 5 år har vi været i tæt samarbejde med mange mødeplanlæggere, sekretærer, projektledere, osv., som har stået overfor at lave deres allerførste event app. Som vi har sparret med og givet alle vores insider-tips og -tricks, for at sikre, at deres første event app blev en succes.

Og der er én gennemgående misforståelse, som en anseelig del af disse første-gangs-event-app-ejere bøvlede med.

Den vil jeg gerne dele med dig.

For når du ved hvilken fejl, det er, er du allerede kommet et godt stykke på vejen mod din første, succesfulde, event app.

Den kommer her.

Den éne fejl, du skal styre uden om, når du laver en event app

Du må ikke begå den fejl, at appen blot skal være en opdatering eller digital version af de papirer, du delte ud til dine deltagere i gamle dage.

Det er selvfølgelig rigtig fint, at du kan lave en papirløs event.

For miljøet og alt det der.

Men hvis ikke din app som minimum kan levere én bestemt ting, kan du ligesom godt droppe at lave den.

 

Din event app skal tilbyde interaktivitet!

 

Mulighed for dialog og kreativ brug af indholdet.

Dialog med dig som arrangør, med de andre deltagere, måske endda med speakers og andre spændende personer.

 

For helt ærligt…

 

Vil du egentligt bare gerne dele statisk information med dine deltagere – så spar pengene, drop appen og læg informationen ud på din eventhjemmeside i stedet.

Alle eventhjemmesider er alligevel lavet i responsivt design i dag. Eller bør i hvert fald være det. (Responsivt design betyder omsat til almindelig dansk, at hjemmesiden har en særlig mobilvenlig visning af indholdet, hvis brugerne går på din hjemmeside fra deres mobiltelefon.)

Dertil kommer, at der er gratis, veldækkende wifi på alle respektable venues. Ergo, kan dine deltagere få almindelig statisk information om program, parkeringsforhold osv. direkte fra din eventhjemmeside via deres mobiltelefon uden de store problemer.

Giv dine deltagere værdi for pengene

Er du derimod interesseret i at give dine deltagere ekstra værdi med hjem i bagagen, er en event app måske en rigtig god add-on til dit arrangement.

For en event app giver dine deltagere mulighed for at:

  • netværke med hinanden på en let og ufarlig måde, før, under og efter en fysiske event
  • dele interessante updates og billeder fra arrangementet med hinanden
  • give deres meninger til kende ved live afstemninger som en del af programmet
  • gå i dialog med speakers eller med dig som arrangør
  • og meget mere.

Alt sammen sat op og tilpasset dit arrangement og din målgruppe.

 

Dét giver mening.

Sådan en event app giver merværdi til dit arrangement. Og hvis du husker det, er du alleredet styret udenom den ene, absolut vigtigste fejl, du ikke må begå, når du laver en event app.

 

Ps. Skal du have hjælp til at lave en event app. Måske endda din allerførste. Så giv OrgaNiceret kald – vi hjælper dig gerne i gang 😊

Pps. Kunne du lide dette blogindlæg? Få MeetingMondays direkte i din indbakke hver mandag formiddag. Så går du ikke glip af ny inspiration, tips og tricks til hvordan, du laver bedre møder.

Ja tak – jeg vil gerne have tips til hvordan jeg laver bedre arrangementer

 

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved