Hammerslag og konferencer er det samme…

Før jeg kastede mig over mit nuværende job, arbejdede jeg i Danmarks Radio som chef for en masse af de programmer, der bliver sendt på DR1 kl. 20.

Hammerslag, Gintberg, Bagedyst. Alt det der. Alt sammen programmer og ideer, som grundlæggende er gode – men som kræver udvikling, hvis de skal blive ved med at være gode.

Præcist ligesådan er det med møder og events. Grundlæggende hviler de på en god idé, men de skal flytte sig, hvis de skal blive ved med at være en god idé. Det er sådan lidt en naturlov, vi har fået lavet. Flyt dig. Alternativet er, at du mister din relevans…

Jeg tænker, at Hammerslag og en event har en masse tilfælles. I hvert fald på konceptplan… Og det gælder uanset om du skal lave et årsmøde, en konference eller afholde et kursus.

Første overvejelse skal være: hvem udvikler du for? Og hvorfor? For selv om man skal flytte sig og rykke på sig, så kræver det formentlig ikke et livtag og en fuldstændig ommøblering, at udvikle på dit koncept. Faktisk tror jeg ofte, at det er os, som arbejder med stoffet til hverdag, som har lyst til at udvikle og forandre i vildskab. Men vores gæster, kunder og samarbejdspartnere har ikke samme behov.

Fornyelse og nyheder, ja tak.

Men konceptet skal stadig hvile på en troværdig og genkendelig bund. Ellers bliver det bare mærkeligt og øredøvende.

Fornyelse af dit mødekoncept – ikke revolution

Eksemplerne fra tv-verdenen er talrige. Hvert eneste år produceres der nye programmer og formater, som har til hensigt at henrykke hele verden. Og som ingen mennesker ser eller opdager. Det er stadig Kender Du Typen, Hammerslag og Badehotellet, der trækker de fleste hen til skærmen. Fordi de udvikler sig, men står på en solid bund og grund.

Hammerslag er eksempelvis helt anderledes i dag, end da det startede for 25 år siden. Det er stadig en konkurrence om boligpriser, men fortællingen, grafikken, stilen og billederne er forandret mange gange siden dengang.

Den gode nyhed her er, at du ikke behøver iføre dig stanniol-hat og rydde tavlen for at opfinde forfra. Når de største danske tv-formater har udviklet sig, er det sket, fordi der har været et element i programmet, som trængte til at blive støvet af. Det kunne være grafikken, introen eller noget helt tredje. Noget, som kan isoleres og håndteres – og give hele programmet et løft, selv om det kun er ét element, der er forandret.

Det samme gælder dine møder og events.

Hvor halter de mest? For der er helt sikkert et sted, hvor du kan hæve barren. Hvilket element i dine møder kan med fordel isoleres og justeres? Maden? Præsentationerne på storskærmen? Location?

Og er det svært at få øje på selv, kan det være en god ide, at få hjælp ude fra. Giv os et kald, så hjælper vi dig med at finde frem til de steder, hvor du kan lave små justeringer med stor effekt.

 

De bedste hilsner,

Søren Juul Baunsgaard,

CEO i OrgaNicer

 


Ps. Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig

 

Eventapp
sådan hjælper OrgaNicer

Eventapp

Vi sørger for at din event app passer både i udtryk og indhold til dit arrangement. En event app giver rig mulighed for interaktion og er et bæredygtigt alternativ til trykt program og praktiske informationer.

Projektledelse
sådan hjælper OrgaNicer

Projektledelse

Brug for nogen, der sørger for styring og planlægning? Vi er med dig hele vejen og hjælper med at sikre, at arrangementet når sine fastsatte mål. Du kan også bare få hjælp i opstartsfasen til at lave din egen projektplan. Det er helt op til dig.

Konceptudvikling
sådan hjælper OrgaNicer

Konceptudvikling

Har du den gode ide til en event? Men mangler at få lavet en god konceptbeskrivelse, du kan bruge i arbejdet med at finde samarbejdspartnere, sponsorere og lignende?