Skip to main content

Møder anno 2019 – trends og tendenser

Traditionen tro starter vi året med en lille intro til, hvad vi tror året 2019 byder på indenfor mødebranchen.

 

1. Vi tror stadig på samtalen i mødet. Det er og bliver vores fremmeste opgave, som planlæggere og projektledere, at facilitere samtalen mellem mennesker endnu bedre. Når vi har taget os den luksus at tage tid ud af kalenderen for at mødes – så vil vi have værdi og resultater med derfra. Værdien kan fx være interessante faglige samtaler, hvor vi føler os hørt og som en del af et fagligt fællesskab.


 

2. Vi ser en efterspørgsel efter venues, hvor tid og praktikalitet er i centrum. Det er de korte, resultatorienterede møder – og så ud af vagten. Her er ikke plads til teambuilding-øvelser og hyggelige afbrydelser. Al forplejning skal afvikles hurtigt og effektivt, og der skal være styr på teknikken.


 

3. Det betyder imidlertid ikke at indhold som teambuilding og netværk er yt. Nej, tværtimod. Der er bare tale om hver ting til sin tid. Særligt teambuilding er tilbage på fuld gas. Især, hvis vi kan kombinere teambuildingen med noget særligt fra mødedestinationen. Fx var vi på sælsafari, sejlede matchrace og gik over Lillebæltsbroen til Planner Days sidste år. Aktiviteterne må meget gerne være lidt skæve, så mødet bliver mindeværdigt for deltagerne.


 

4. Nogle hoteller har ikke, som de fleste andre, fjernet baren i kælderen. Og det var et smart træk. Hyggekroge, sofahjørner og lignende steder er oplagte steder til at dyrke det sociale samvær og til netværksaktiviteter, som er integreret i mødet. Vi vil have flere pauser til at tale med hinanden – og det skal ikke ske i auditorier og glasgange.


 

5. Generelt ser 2019 ud til at kræve endnu mere fleksibilitet af møde-venues, som skal være hurtige på fødderne og kunne omstille sig til de, efterhånden, rigtig mange forskellige typer af møder. Og der skal være lokale oplevelser på menukortet. Vi vil gerne mærke destinationen – smage råvarerne, føle skumsprøjt fra havet og lytte til lokale entertainere.

 

De bedste hilsner,

Stine Nybo

Projektchef i OrgaNicer

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved