Når en simpel tilmelding ikke er nok

Forskellen på en simpel tilmelding og en registrering – og forklaring på hvornår, du skal bruge det ene frem for det andet til dit arrangement.

 

Tilmelding og registrering.

To sider af samme sag. Men alligevel langt fra det samme.

Kender du forskellen på en tilmelding og en registrering, når vi snakker events?

Indrømmet, det er lidt nørdet. Men i praksis er det faktisk ret afgørende for, hvor besværligt dit liv som mødekoordinator bliver.

For vælger du det ene frem for det andet i den forkerte situation, kan du ende ud med en forfærdelig masse ekstra timers arbejde.

Suk.

Men hvad er forskellen helt konkret – og hvornår skal du vælge det ene frem for det andet?

Se hvordan OrgaNicer hjælper med registrering til dit arrangement.

Hvad er en simpel tilmelding?

En tilmelding er, helt uden nogen dikkedarer, når du giver dine deltagere mulighed for at klikke på et link, gennemføre en tilmelding (evt. med billetkøb), modtage en kvittering enten direkte på skærmen eller fremsendt som en mail efter endt tilmelding.

Færdig – slut.

End of deal.

Du har ikke brug for andre oplysninger end dem, de skal afgive for at gennemføre betalingen. Og alle deltagere skal præsenteres for præcis samme muligheder. Uden undtagelse.

Ulempen er, at mange tilmeldingssystemer ikke kan meget mere end dét. Lave en tilmelding.

Fordelen er helt klart prisen. For ofte er de mere enkle tilmeldingssystemer også ganske fornuftigt prissat.

Hvad er en registrering?

Modsat er der også de arrangementer, hvor tilmeldingsproceduren er lidt mere kompliceret end som så. Hvor en simpel tilmelding ikke slår til.

Og der skal faktisk ikke så mange ekstra behov til, før end langt de fleste tilmeldingssystemer ikke slår til.

Fx hvis du har flere forskellige deltagertyper. Deltagertyper, der ikke skal præsenteres for de samme muligheder.

Eksempel på hvornår du skal bruge registrering (og ikke simpel tilmelding) til en event

Dine VIPs skal måske have tilbudt at deltage i en særlig aftenevent UB og overnatning på det allerbedste af de hoteller, du har reserveret værelser på.

Dine officials skal have tilbudt samme aftenevent – men mod betaling. De skal også have tilbudt overnatning – men kun på 2 af de hoteller, du har reserveret værelser på, da de er de eneste, der er egnet til den type gæster.

Dine almindelige deltagere skal helst slet ikke opdage, at der er særlige VIParrangementer, de ikke skal deltage i. De skal desuden have tilbudt overnatning til lidt mere overkommelige priser, da deres købekraft ikke er stor. Derudover vil du gerne tilbyde dine deltagere at lave matchmaking, så du kan sørge for, at dine deltagere møder relevante samarbejdspartnere i løbet af de to dage, din konference varer.

Og du har en masse frivillige, du gerne vil have til at registrere sig, fordi du af både praktiske grunde har brug for oplysninger på dem. De skal ikke have tilbudt overnatning.

Derudover har du alle speakers, der skal have tilbudt overnatning.

Osv. Mulighederne med et rigtig godt registreringssystem er praktisk talt uendelige. Og lige så snart du har særlige behov a la de ovennævnte, slår et simpelt tilmeldingssystem slet ikke til.

Så har du brug for et mere professionelt registreringssystem.

Registreringssystemer er ofte noget dyrere i brug, end de simple tilmeldingssystemer. Men de giver dig mulighed for at arbejde meget mere intelligent med dit arrangement. Mulighed for at give dine deltagere en smidig registreringsproces – og for at du selv sparer VIRKELIG mange timer på at håndtere registreringen, fordi du kan sætte registreringssystemet op til at klare det meste for dig.

Outsourcing af tilmelding og registrering

Du kan selvfølgelig også bare outsource hele opgaven med at håndtere registrering (eller simpel tilmelding for den sags skyld) til OrgaNicer.

Det er nemlig noget af det, vi er rigtig gode til.

Og som vi laver rigtig meget af hvert eneste år. Den volumen, vi har igennem hos os, betyder, at vi kan lave tilmelding og registrering til en langt bedre pris, end hvis du selv skal ud og købe et registreringssystem til dit arrangement.

Men uanset om du har brug for det ene eller det andet, hjælper vi dig gerne. Bare giv os et kald.

 

De bedste hilsner,

Tina Biel

Projektleder hos OrgaNicer

 


Ps. Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig

 

Tilmelding og Registrering
sådan hjælper OrgaNicer

Tilmelding og Registrering

Sådan hjælper vi dig med at styre tilmelding og registrering til din konference på en nem måde. Og når du lader os hjælpe med registrering og tilmelding, sparer du tid. Meget tid.

Hotelhåndtering
sådan hjælper OrgaNicer

Hotelhåndtering

Det kan være uoverskueligt med de mange opgaver forbundet med at arrangere overnatning til dine deltagere. Og en dyr affære, hvis du misser hotellets deadlines. Vores bookingeksperter er nemlig 100-meter-mestre i hotelhåndtering – og de hjælper dig gerne.

Tryksager
sådan hjælper OrgaNicer

Tryksager

Selvom tendensen går mod færre tryksager og mod mere information online og via apps, er der alligevel visse ting, der stadig fungerer bedst på tryk. Fx navneskilte eller anden fysisk skiltning.