Hvad tænker du på?

You can’t always get what you want, but if you try sometimes, you might find, you get what you need.

Mick Jagger

 

Når vi inviterer til møder, har vi tit og ofte styr på, hvorfor vi inviterer.

I hvert fald det overordnede formål med mødet.

Men har du også styr på deltagernes ønsker og behov?

En chef, jeg havde engang, sagde altid, at vores mor tog fejl. Du skal ikke behandle andre, som DU gerne vil behandles, men som DE vil behandles. Eller med andre ord: Hvis du vil have noget ud af dine mødedeltagere, så bliver du nødt til at lære dem at kende og tilpasse indholdet til deres ønsker og behov.

Deltagernes behov og design af dagens program

Når vi går til møde, er vi generelt interesserede i 3 ting. Derfor er der nogle emner, du bør tænke over, næste gang du designer et program til fx en konference, en kongres eller en generalforsamling.

 


 

  1. Vi vil tilegne os ny viden

Både fra hinanden og fra spændende oplægsholdere. Ofte handler det om at få nye budskaber og historier om noget velkendt – altså en ny vinkel på vores fag og hverdag.

TÆNK OVER: Hvordan kan du bruge valget af fx oplægsholdere strategisk, så alle grupper af deltagere, går derfra med noget nyt og spændende?

 


 

  1. Vi vil møde de andre.

Vi kender sikkert allerede en del og vi vil gerne lære flere at kende – også gerne oplægsholderne, som jo ofte er eksperter indenfor vores fag. Dit arrangement tilbyder en eksklusiv mulighed for at tale med dem 1-til-1.

TÆNK OVER: Ofte laver vi som arrangører plads til social pause interaktion, men hvor tit faciliterer vi egentlig faglig interaktion mellem deltagerne?

 


 

  1. Vi vil være en del af et fællesskab.

     

Når vi mødes personligt i stedet for lige at sende en mail, så er det for at være en del af et fællesskab og når vi får mulighed for at bidrage, kan vi bekræfte os selv i, at vi er en vigtig del af fællesskabet/branchen.

TÆNK OVER: Hvordan kan du facilitere dagen således, at alle får mulighed for at være en del af debatten før, under og efter mødet?

 


 

Og hvis du stadig er lidt i tvivl om, hvad dine deltagere er interesserede i, hvem de er, hvad de ønsker sig osv. Jamen, så spørg dem! Langt de fleste bliver smigrede, når du spørger om netop deres mening og ønsker.

 

De bedste hilsner,

Stine Nybo

Projektchef hos OrgaNicer

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved