Back to basic

Verden bliver både større og mindre. Vi har aldrig kunnet så meget. Og samtidig er alt tættere på og mere tilgængeligt end nogensinde før. Udviklingen, teknologisk og digitalt, kan kun én ting; det er at accelerere.

I dag er den langsomste dag, i resten af dit liv.

 

Det vilkår gælder mødebranchen. Og det gælder også en række andre brancher. Detailhandlen, for eksempel.

For nogen tid siden var jeg med på et møde, som handlede om netop detailhandlens udfordring, når alt kan købes på nettet, og som, lige om lidt, også er leveret ved din hoveddør, inden du selv når hjem fra arbejde. Det stiller særlige krav til dén branche – og et par af konklusionerne, kan måske genbruges i vores ende af verden.

Når man måler på, hvad der får kunderne til at handle i en forretning i stedet for på nettet, så er svaret helt vildt gammeldags.

Kunderne gider godt forretningen, hvis de bliver mødt med godt købmandskab – og god service. Varen skal have en fair pris, og bemærk, at det betyder ikke den billigste pris – og som kunder skal vi opleve os serviceret og mødt.

 

Det betyder ikke, at vi ikke skal bruge teknologien. For det skal vi i høj grad. Men vi skal huske vores grundlæggende formål og årsag: det gode fysiske møde er kendetegnet ved, at vi føler os mødt og set.

Og den tid vi giver deltagerne på vores møder, skal være mere værd, end den tid vi tager.