begejstr-kunderne.jpg

Begejstr kunderne

A man without a smiling face must not open a shop
― Chinese Proverb

Møder kan jo have mange former. Et af dem der ofte gøres meget ud af, er kundearrangementer.

Jeg bliver tit inviteret til forskellige events som enten direkte eller indirekte gerne vil sælge noget til mig og jeg kommer generelt aldrig! Til gengæld bliver jeg også inviteret til arrangementer og events, hvor jeg får mulighed for at møde interessante mennesker eller opleve et eller andet interessant. Der kommer jeg ofte!

Hos OrgaNicer hjælper vi virksomheder med at lave disse arrangementer og oplever alt for ofte, at de begår nogle af de åbenlyse fejl, når de tænker arrangementerne igennem:

  • ”Vi når det nok – der er jo lang tid til”
  • ”Vi skal have vores produkter profileret”
  • ”Jeg skal have dem med, jeg kender!”
  • De sætter barren for lavt og glemmer, at kunderne er godt vant
  • Medarbejderne er fokuseret på at få dem med, de kender godt i forvejen

Vi tænker ofte i en lidt anden rækkefølge:

1. Hvorfor skal vi lave dette? Hvad er formålet?
2. Hvem skal vi have med?

1. Kunder
2. Medarbejdere

3. Hvad vil give mening at lave?
4. Er vi villige til at gøre det godt nok?

Hvis du/I laver arrangementer for jeres kunder eller potentielle kunder, har vi lavet 9 tips, som du kan bruge til inspiration for at sikre det bedst mulige arrangement.

Indtil vi ses igen: ”begejstr kunderne!”