MeetingMondays er stedet, hvor vi deler ud af vores faglige viden, giver tips og inspiration til hvordan, du løfter kvaliteten af dine møder og arrangementer. Følg med her på siden eller få guldkornene sendt direkte til din indbakke.
Her får du fagligt nyt, tips og inspiration til hvordan, du løfter kvaliteten af møder og arrangementer. Følg med eller få guldkornene sendt direkte til din indbakke.
God matchmaking kan være alfa-omega i dine deltageres oplevelse af at mødedeltagelsen er en værdifuld investering. Det hjælper dine deltagerne til at udvide netværket – og finde præcis de kunder, leverandører, samarbejdspartnere osv., som i sidste ende gør, at tiden og pengene brugt på eventen var det hele værd.
Men hvordan gør man egentlig, sådan rent praktisk under eventen, når man har gjort sit forarbejde, og fundet ud af hvem der matcher med hvem?
Det er svært at lave “salgs” matchmaking, hvis alle deltagere er sælgere. Så vær opmærksom på hvordan fordelingen af de forskellige typer af mødedeltagere er. Hvis den er skæv, så overvej en mere erfa-fokuseret matchmaking i stedet for.
For du skal selvfølgelig ikke lave matchmaking, bare for at sige at der er matchmaking. Det skal give mening (altså værdi) for deltagerne, og der skal være tid (og plads) til det at gøres ordentligt.
Du kan læse meget mere om det gode forarbejde, som går forud for selve matchmaking-aktiviteterne i mit tidligere blogindlæg: ”Matchmaking starter i registreringsskemaet”.
De bedste hilsner,
Tina Biel
Projektleder i OrgaNicer
Ps. Kunne du lide dette blogindlæg?
Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.
Ja tak – send guldkornene direkte til mig
OrgaNicer er din professionelle møde-, konference- og eventplanlægger. Gennem mange års erfaring inden for håndtering og projektledelse af møde, konference og kongres, messer og events ved vi, hvad der skal til for at sikre et vellykket arrangement.
Vores fornemmeste opgave er at tilføre de enkelte delelementer i dit arrangement så meget værdi som muligt. Værdi for dig som arrangør og værdi for dine gæster og kunder. Det gør vi i samarbejde med dig ved at arbejde hele vejen rundt om dit arrangement, stille de udfordrende spørgsmål og gennemtænke alle detaljer. Sammen med dig, designer vi dit arrangement og løser praktikken, der får dine deltagere til at klappe i din retning.