Event apps er – og bør være – forskellige

På et planlægningsmøde forleden, hvor vi talte om mulighederne for en event app til en bestemt konference, fik en af deltagerne fremstammet, at hun ikke var helt overbevist.

”Kan vi nøjes med en hjemmeside?”

Egentlig, kunne hun godt lide idéen om at kommunikere gennem en event app til konferencen. Men hun var bange for om den gav værdi nok? Og (endnu mere) bange for, om hun kunne finde ud af at bruge den.

En vellykket event app tager højde for den slags. For event apps er – og bør være – forskellige. Lige som events er forskellige. Som med så mange andre kommunikationskanaler, er det vigtigt, at appen rammer plet på design, kommunikationsstil og informationsniveau – det skal alt sammen passe til det ønskede image, og til de personer, der skal bruge appen.

Og så skal en event app være nem og intuitiv at bruge – også for digitale-immigranter.

Skal du i gang med at udarbejde en event app – måske for første gang – så gør du dig sikkert en masse overvejelser. Måske ved du ikke helt, hvor du skal starte og slutte?

I denne uges MeetingMondays blogindlæg deler vi en case fra den virkelige verden. I casen kigger vi nærmere på en konkret event app fra en konference, som løb af stablen i efteråret 2016. Vi dykker ned i detaljerne om appen, og ser på appens overordnede formål.

Din app skal måske designes anderledes, og indeholde helt andre funktioner. Og selvom casen er helt forskellig fra dit konkrete tilfælde, er overvejelserne i mange tilfælde de samme.

 

Værsgo´ – her får du casen.

God læselyst!

De bedste hilsner,

Annette Bang Nielsen

Bookingchef i OrgaNicer

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved