Eventbranchen og coronavirus

Luksus i går, i dag og i morgen

Den seneste tids aflysninger i skyggen af Corona-krisen har gjort det tydeligt, i hvor høj grad vi allesammen prioriterer både tid og penge til at mødes og til at opleve – i vores fritid og på job.

Vi mødes for at skabe værdifulde og unikke oplevelser. Som virksomhed er der et kæmpe potentiale i at anvende events og møder mellem mennesker til at profilere og understøtte virksomhedens brand.

Brug mødet mellem mennesker til at skabe interaktion og derved engagement omkring din virksomhed. Oplevelser er den nye tids luksus i den vestlige verden. Fysiske ejendele og forbrug falder i status, og i stedet tilskriver vi værdi til den tid vi bruger sammen. Særligt iblandt de unge viser nylige undersøgelser, at de vurderer oplevelser som mere værdifulde og attraktive frem for at anskaffe sig flere ting og sager.

Det betyder, at virksomhedens events og møder bør integreres i virksomhedens strategi og kommunikation. Din nye møde- eller eventstrategi skal håndteres som en væsentlig kontaktflade med gæster, kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere. Sådan skaber du værdi for og med dine interessenter.

 

De bedste hilsner,

Stine Nybo

Projektchef i OrgaNicer

 


Ps. Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.