Hjemmearbejde i en Corona-tid

Savner du også kollegaerne?

Vi kan nok hurtigt blive enige om at situationen pt er alvorlig og at hverdagen for de fleste er komplet anderledes end den plejer. Måske kan du hjemmearbejde i fred og ro eller endda afvikle den pukkel af overarbejde, som du har opbygget gennem årene. Måske balancerer du arbejdsliv med hjemmeskoling og aktivering af unger. Uanset, er der næppe tvivl om hverdagen har fået et skud af helt anderledes udfordringer og alvor – og bekymringerne kan nemt tage over.

Mange af os er vant til at have en god kollega at vende tingene med – men det er vanskeliggjort lige nu.

Derfor får du her 5 tip til, hvordan I fx kan holde kontakten til hinanden, mens I arbejder hjemme.

 

  1. Fortæl dine kolleger, hvad du arbejder med. Og tilbyd din hjælp, hvis nogen kan bruge den.
  2. Lav små tjek-in og sparringsmøder i forhold til konkrete opgaver/projekter
  3. Ring til hinanden i stedet for at skrive – og del gerne glimt fra hverdagen på fx snap-chat e.l. (hvis I er vant til at bruge den slags sociale platforme sammen)
  4. Hold gerne mindst et møde om dagen
  5. Hold også møder, som ikke er rent faglige – fx et ”hav-en-god-weekend-møde” fredag eftermiddag

 

Godt kollega-sammenhold er guld værd. Og for nu er det som alt andet – sammen, hver for sig.

Pas på dig selv.

 

De bedste hilsner,

Mette Linjordet Thuesen

Projektleder i OrgaNicer

 

 


Ps. Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.