shutterstock_179747195-1024x576.jpg

Hvem møder dine gæster?

You never get a second chance to make a first impression
― Ukendt

Hvor ofte stiller vi os selv det vigtige spørgsmål: Hvem lægger ansigt til vores event?
Vores umiddelbare svar er måske: Det gør direktøren og projektlederen. Men gør de virkelig det? Ofte er det garderobemanden, parkeringsvagten, hende i baren, dørmanden, kaffeværten eller tjeneren under frokost og middag som gæsterne ser mest til. I mange tilfælde er det enten ansatte på de venues vi bruger, eller frivillige når vi laver events. Og mødet med de forskellige betyder meget for gæsternes oplevelse af netop vores event.

  • Hvem er det dine gæster møder? Hvem møder de først og hvem bruger de mest tid med?
  • Kender de forskellige medarbejdere til eventen?
  • Kan de svare på de relevante spørgsmål?
  • Har de en fremtræden som stemmer overens med din event?
  • Udstråler de den energi som skal kendetegne jeres event?

Jeg var med til at åbne Jyske Bank Boxen her i Herning og en af de ting vi brugte allermest energi på, var at få alle medarbejdere til at ”eje” rollen som vært. Det var simple ting som at sige “goddag og velkommen”, være initiativtager til dialog, give et smil i baren og et høfligt ”tak for i aften og kom godt hjem” til de små 15.000 gæster en aften i Boxen ofte bød på. ”Medværterne” havde ikke nødvendigvis tidligere erfaring som værter, men de elskede at give en hånd med til disse events og de blev gode til det. Dog kun gennem benhårdt kommunikationsarbejde og træning.

  • Hvordan træner I jeres medværter?
  • Hvordan sikrer I kvaliteten i gæsteoplevelsen – også på parkeringspladsen?
  • Hvordan klæder I medværterne på til at kunne hjælpe gæsten her og nu?

 

Indtil vi ses igen: Hvem møder dine gæster?

 

 

Skal vi hjælpe dig til dit næste arrangement?

JA TAK! – Kontakt mig

Skal vi kontakte dig?


Indtast dine oplysninger herunder – så kontakter vi dig hurtigst muligt!