Jamen så lad da vær!

Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results

–        Albert Einstein

 

De begynder at stå af kl. ca. 13.00…

Dine deltagere kan ikke mere.

De er begyndt at tjekke deres telefoner. Ikke for mails og sådan. Nej mere opdatering af indkøbssedler, fødselsdagslykønskninger på Facebook til fjerne bekendte, fange Pokemons og lignende.

Om lidt begynder de første at gå.

Og når den sidste speaker går på kl. 15.30 er der under halvdelen af deltagerne tilbage.

Lyder det bekendt?

 

Det er et resultat af den ene (klassiske) fejl, mange af os begår: Vi giver ikke vores deltagere mental plads til at fordøje indtrykkene.

 

Vi bliver fanget i fælden med lige at klemme en ekstra speaker ind. Så tager vi bare 5 min. af kaffepausen og slutter 10 min. senere. Men vi gør os selv en bjørnetjeneste. For ingen voksne mennesker kan holde koncentrationen igennem 6 PowerPoint-shows med lidt eller ingen involvering af deltagerne

Og det ER altså ikke en networking-aktivitet at holde 10 min. kaffepause, hvor alle løber mod toiletterne og kaffebaren.

Så næste gang du skal lave program, så husk dig selv på:

  • Du skaber læringsrummet! Læringsrummet er summen af venue, oplægsholdere, pauser, forplejning osv. Alt sammen bidrager til (eller forringer) betingelserne for deltagernes læring
  • Efter 20 -30 min. skal der ændres på emne, mødeform eller ske anden væsentlig ændring
  • Hellere et fagligt indlæg for lidt end et for meget
  • Arbejd med 2 slags pauser –de frie og de faciliterede netværkspauser
  • Prioritér briefing af facilitator og oplægsholdere om bl.a. læringsmål og dine ønsker til involvering af deltagere

Så hvis dit mål er klogere og mere inspirerede deltagere, så lad være med at hyre flere oplægsholdere, end du har brug for. Der skal være tid til at tænke sig om og vende spørgsmål med sidemanden. Ellers sidder stoffet simpelthen ikke fast. Og første betingelse for at skabe return on investment er, at alle er tilfredse og har lært noget, de kan tage med sig hjem.

Så lad nu være!

Tilmelding og Registrering
sådan hjælper OrgaNicer

Tilmelding og Registrering

Sådan hjælper vi dig med at styre tilmelding og registrering til din konference på en nem måde. Og når du lader os hjælpe med registrering og tilmelding, sparer du tid. Meget tid.

Evaluering
sådan hjælper OrgaNicer

Evaluering

OrgaNicer har lavet eventevaluering sammen med mange kunder og samarbejdspartnere. Både evaluering af hele eventprojektet – men også dele af den. Fx online deltagerevalueringer. Og vi hjælper også gerne dig.

Konceptudvikling
sådan hjælper OrgaNicer

Konceptudvikling

Har du den gode ide til en event? Men mangler at få lavet en god konceptbeskrivelse, du kan bruge i arbejdet med at finde samarbejdspartnere, sponsorere og lignende?