Sådan gør du en (hektisk) arbejdsdag sjovere!

Mødeplanlægger – fordi freaking awesome full time multi-tasking ninja ikke er en officiel titel.

 

Hverdagen som mødeplanlægger kan være travl og der sættes ofte forventninger til, at man kan multitaske og balancere med flere bolde på samme tid.

Kender du fx det, at du møder ind til en bunke opgaver fra dagen før? Og netop, som du er dybt begravet i det arrangement, der skal løbe af stablen den efterfølgende dag, ringer telefonen. Deadlines nærmer sig og du føler aldrig helt, at du når til bunds i stakken af opgaver.

Heldigvis behøver din hverdag ikke føles så rodet – og det er ikke nødvendigt at leve op til ovenstående citat for at være en fremragende mødeplanlægger.

Vi har lavet en lille guide til, hvordan du nemmere kan overleve i en hektisk hverdag – med det gode humør i behold.

  • Hold dig til én arbejdsopgave ad gangen Det lyder godt at kunne sige, at man kan håndtere flere opgaver ad gangen. Men sandheden er, at det forvirrer mere end det gavner, og du bruger unødigt meget tid på at omstille din hjerne til en ny arbejdsopgave. Hold dig derfor til én arbejdsopgave ad gangen, og sørg så vidt muligt for at afslutte en arbejdsopgave, før du kaster dig over en ny. På den måde undgår du at give dig selv unødige hængepartier.
  • Skriv alting ned Ha’ altid en notesblok (måske en digital) ved din side og skriv alle dine arbejdsopgaver ned. Den fungerer som din egen personlige sekretær og sørger for, at din hjerne kun skal fokusere på én ting ad gangen. Kommer der en ny arbejdsopgave til dig, mens du er i gang imens noget andet, så skriv den ned og tænk ikke på den, før du når dertil. Sæt en stor sort streg over arbejdsopgaven, når den er fuldført, og giv derved dig selv et personligt skulderklap.
  • Giv din hjerne tid til at omstille sig Hjernen kan ikke omstille sig på nul komma fem. Gi derfor dig selv et lille pusterum efter en endt arbejdsopgave. Hent en kop kaffe eller stræk nakken og forbered dig på den næste arbejdsopgave på din liste.
  • Lad ikke en opgave gå dig på Har du problemer med en opgave, eller er du gået i stå? Så læg den til siden og gå i gang med noget andet. Så har du mulighed for senere på dagen at tage fat i opgaven igen med fornyet overskud og energi.

 

De bedste hilsner,

Patricia Minet Sørensen

Kommunikationspraktikant

 


Ps. Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig