Skip to main content

Udvikl NU!

To worship the product and ignore its development leads to dilettantism and reaction.
― Hans Hofmann

Der findes mange selvfede arrangører af møder og events. Naturligvis er det ikke dig, jeg taler om. Men du har sikkert mødt dem. De er stolte af det, de laver (ofte også med god grund), men de lever alle med risikoen for, at de går i stå og lader markedet overhale sig. For udviklingen kommer snigende og pludselig er de ikke bare bagefter, men langt bagefter. Det, at udvikle på dit møde eller eventprodukt, er noget, der tager tid – lang tid. Det kræver at vi kommer ud i alle de kroge af vores produkt, hvor vi normalt ikke kommer og at vi kommer endnu tættere på vores kunder, deres behov og deres fremtidige ønsker og behov.

  • Hvad er din næste store sællert?
  • Hvilke gæstebehov – erkendte og uerkendte – eksisterer, som I ikke dækker i dag?
  • Laver I kontinuerlig udvikling eller tager I en kæmpe omvæltning en sjælden gang imellem?

Et fantastisk eksempel er Roskilde Festival. De sidder ikke og venter, men er vildt aggressive i deres tilgang til produktudvikling. De afprøver nyt, eksperimenterer, får kundernes input, finder skæve samarbejdspartnere (fx har de udviklet tisseplader med Rockwoll). De kunne ligeså godt have taget den arrogante holdning: Vi er størst, bedst, tættest på hovedstaden, har orange scene, gode forbindelser etc. Men de beholder ydmygheden selvom de ligger i spidsen og ved, at man kun vinder igen og igen ved at træne mere end alle andre.

Hvordan er jeres tilgang til produktudvikling af jeres møder? Kigger I på hele gæstens oplevelse og udvikler på den? En god metode til at få øje på nye muligheder er at træde i gæstens sted og se, hvordan deres totaloplevelse er, når de kommer til din event eller møde. Jeg har lagt et link op til en såkaldt touchpoint analyse, som vi bruger. I dette eksempel er det LEGO, der har kigget på en rejse til New York for en direktør, før under og efter. Det giver en god fornemmelse af, hvor der er mulighed for at udvikle på oplevelsen, hvor der virkelig skal performes og hvor der er mulighed for at hente data, som kan give os viden om oplevelsen. Prøv at tænke din event igennem fra første til sidste øjeblik. Jeg sætter gerne en flaske rødvin på spil, hvis ikke du finder minimum ét område, hvor du kan udvikle dit produkt/gæstens oplevelse.

Indtil vi ses igen: ”vær ydmyg og udvikl!”

 

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved