shutterstock_106363526.jpg

Valgkamp og markedsføring af møder og events

The single biggest problem in communication is the illusion that it has taken place.
― George Bernard Shaw

Jeg er sikkert ikke den eneste, der får en snigende heldagskvalme over at høre politikere messe det samme budskab fra morgen til aften i disse tider. Man får let den tanke, at de da må tro, vi er fatsvage, siden de skal gentage det så mange gange. Og jeg er nok desværre tilbøjelig til at give dem ret.

Som tidligere rådgiver for politikere ved jeg, at det først er, når man selv er ved at kaste op af budskabet, at det er begyndt at trænge ind hos masserne. Vi tror alt for ofte, at bare fordi vi har sagt det – måske flere gange, så har folk opfattet det.

Jeg oplever ofte, at fantastiske møder og events bliver aflyst, fordi markedsføringen fx ikke er vedholdende nok. Vi sender en invitation, en reminder og så bruger vi en del krudt på at ærgre os over, at der ikke kommer nok deltagere. Men har de overhovedet modtaget budskabet? Har du ramt dem lige dér, hvor de var klar til at træffe beslutningen om at deltage?

Jeg ved ikke, hvordan din indbakke ser ud, men min fyldes af 100-200 mails om dagen. Jeg indrømmer gerne, at jeg sorterer ud i dem hurtigt – nogle gange lidt for hurtigt. Derfor kræver det også andet end en enkelt mail, hvor der langt nede på siden er et link til en tilmelding, for at jeg tager handling. Jeg vil berøres, irriteres, inspireres og påmindes på alle de kanaler, jeg bevæger mig på – og det er mange.

Jeg deltager på en kongres i Japan i november. De har i det sidste år kørt en kampagne, hvor de hver eneste dag poster et nyt billede fra et eller andet sted i verden, hvor potentielle deltagere er med til at tælle ned til eventen.  Dét er vedholdenhed og det giver resultater: 10-15.000 deltagere i 10 dage.

  • Hvordan markedsfører du dine events/møder?
  • Har du en plan, hvor vedholdenhed er en del af det?

Vi elsker alle deltagere, så husk at lave en irriterende, vedholdende og effektfuld plan for at få flere deltagere på dine møder.

Indtil vi ses igen: Gentag, gentag, gentag, gentag, gentag, gentag, gentag, gentag, gentag, gentag, gentag, gentag, gentag, gentag!